
Daar sta je dan, de hele dag te wachten op je Bol-pakketje. Besteld om 21:55 uur, want ja, TUUT TUUT, morgen voor de deur! Wat een luxe toch…
Maar eerlijk, zijn we met z’n allen een beetje verslaafd geraakt aan de “NU NU Mentaliteit”? Alles direct, zonder een momentje geduld. En o wee als er vertraging is, dan staat de telefoon al roodgloeiend bij de klantenservice!
Maar nu komt het: als we een afspraak maken met de gemeente, de dokter, of een monteur, verwachten we hetzelfde Bol-systeem. Moet je een week wachten op een reparatie? Schande!
Laten we eerlijk zijn, het zit misschien een beetje in ons brein. Maar laten we dat virus van ongeduld eens uit ons systeem werken. Laat die zorgmedewerker of ambtenaar toch even ademen. Ze hebben ook geen “Volgende Dag Bezorging”-knop achter hun bureau staan.
Dus een kleine oproep: laten we wat “ouderwetse” deugden terugbrengen. Geduld, vriendelijkheid en een vleugje relativeringsvermogen. Niet alles hoeft met TUUT TUUT geleverd te worden. Laten we een pakketje respect bezorgen aan al die mensen die iedere dag weer voor ons klaarstaan!